Oluline info

Reisidokumendid

Enne reisi broneerimist palun veenduge, et teil on kehtiv isikut tõendav dokument (pass, ID-kaart). Euroopa Liidus saab reisida ID-kaardiga, kuid väljaspool Euroopa Liidu reisides peab olema kaasas pass. Pass peab kehtima veel vähemalt 6 kuud pärast reisi. Eesti Välismaalase passi ja Eesti elamisluba omavatel Vene kodanikel peavad kaasas olema pass ja ID-kaart, mis peavad kehtima vähemalt 6 kuud pärast reisi. Teiste riikidesse sisenemiseks vajalike reisidokumentide kohta informatsiooni leiate siin

Viisad

Alates 2008. aasta 12. juulist on Eesti kodanikele Türki reisimine viisavaba. Teiste riikide kodanikud ja Eesti Välismaalase passi omanikud peavad eelnevalt vormistama viisa. Viisainfo on saadaval Välisministeeriumi kodulehel www.vm.ee

Lastega reisimine

Lastega välisriiki reisimisel võidakse nõuda lisadokumente, milliseid täpselt sõltub eelkõige külastatava riigi nõudmistest. Seetõttu soovitame kõigepealt küsida reisisihiks oleva riigi esindusest, milliseid dokumente selle riigi piirivalve nõuab. Lapsega reisival täiskasvanul, kes ei ole lapse seaduslik hooldaja (näit. vanavanem, peretuttav jne), peaks reisil kaasas olema lapse vanemate ühine nõusolek. Sama kehtib juhul, kui lapsega reisib vaid üks lapsevanematest või kui laps (alla 18-aastane) reisib täiesti üksi. Juhul, kui alaealine laps reisib üksinda enne reisile minnes peab kindlasti kontrollima lennufirma reegleid, sest alati on erandeid. See, kas piisab vanemate lihtkirjalikust nõusolekust või tuleb dokument vormistada notari juures, sõltub eelkõige külastatava riikide nõuetest. Alla 2-aastane laps reisib üldjuhul tasuta (sõltuvalt hotellist võidakse küsida lisamaksu) ja reisivad lennukis ilma oma istekohata. Juhul, kui laps saab reisi ajal 2 aastaseks vajab ta tagasitulekul kindlasti oma kohta lennukis, sellistel juhtudel lisandub hinnale lennupileti maksumus. Samuti vajadusel tuleb ka alla 2-aastasele lapsele vormistada viisa.

Väljalennuaeg

Väljalennuajad on märgitud teie e-piletil ja ka meie kodulehel, kuid kuna tegu on tšarter- (tellimus) lennuga võib lennuaeg muuta. Palume kontrollida väljalennuaja 24h enne reisi väljumist oma reisikonsultandilt või Tallinna Lennujaama kodulehelt. Tagasilennu väljumiseaja saate kontrollida TUI Baltics reisiesindajate käest.

Lennule registreerimine

Palume olla lennujaamast vähemalt kaks tundi enne väljalendu. Lennule registreerimine lõpeb üldjuhul 45 minutit enne reisi väljumist. Reisikorraldaja ei vastuta reisija lennule hilinemisest.

Pagas

Iga reisija (v.a. alla 2-aastased lapsed, kes reisivad ilma oma istekohata) saab kaasa võta 20 kg äraantava pagasit ja kuni 5 kg käsipagasit. Vastavalt lennureeglite ei tohi ühe äraantava pagasi ühik kaaluda rohkem kui 32 kg. Ülepagasi eest tuleb maksta lisatasu, mille maksumus võib erineda sõltuvalt lennufirmast. Juhul kui reisite eri- või ülemõõdulise pagasiga (nt golfivarustus, jalgratas, suusavarustus, surfilaud jms) võib lennufirma küsida lisamaksu, palume informeerida eripagasist oma reisikonsultanti vähemalt 72 tundi enne reisiväljumist. Kõik reisijad ja nende pagas (ka äraantav pagas) läbivad julgestuskontrolli. Käsipagasis on rangelt keelatud vedada terariistu (näiteks käärid, liigend- ja muud noad, maniküüritarbed). Kõik käsipagasis olevad vedelikud (s.h. hambapasta, kreemid jms) peavad mahtuma ühte ühe liitri suurusesse läbipaistvasse suletavasse kilekotti (nn minigrip kotid). Kilekotti paigutatavate vedelike pakendite individuaalne maksimumsuurus on 100ml. Soovitav on kõik esemed, mida ei ole lubatud vedada käsipagasis, paigutada registreeritud pagasi hulka. Registreeritud ehk nn äraantavas pagasis on keelatud vedada lõhke- ja süüteaineid ning -seadeldisi, mida on võimalik kasutada tõsise vigastuse tekitamiseks või õhusõiduki turvalisuse ohustamiseks, sealhulgas laskemoon, sütikud, miinid, granaadid ja muu sõjaväe lahingumoon, pürotehnika, suitsupommid ja -padrunid, lõhkeseadeldiste mulaažid.

Täpsema informatsiooni pagasiveoreeglitest leiate Tallinna Lennujaama kodulehelt www.tallinn-airport.ee/reisijale/pagas/

Juhul, kui pagas läheb kaduma või saab kahjustada, tuleb sellest teatada lennujaama pagasiteenistusele kohe peale sihtkohta jõudmist ning lennujaamast väljudes TUI Baltic reisiesindajat või reisilt naasmisel Tallinna Lennujaama pagasiteenistusele. Kui pagasi kahjustamist või kadumist ei fikseerita, siis ei käsitle selliseid juhtumeid lennufirma. TUI Baltics ei vastuta pagasiveo eest, kuid võib olla abiks reisijale lennufirmale kirjaliku pretensiooni esitamisel. Üldjuhul vajatakse järgmised dokumendid: lennujaamas täidetud kahjunõue vorm, avaldus, kohvri ostu tšekk, lennupilet, pagasilipik jne. Võimalike lisakulude vältimiseks soovitame kindlasti valmistada pagasikindlustuse.

Lennuvedaja vastutus

Transfeerid sihtkohtades

Transeerid lennujaamast hotelli ja hotellist lennujaama korraldab TUI Baltics kohapealne partner ja reisiesindajad. Paketti hinna sisse kuulub nn gruppitransfeer. Palume arvestada sellega, et gruppitransfeeri puhul võidakse paigutada bussi puhkajad erinevatest hotellides, mille tõttu transfeeri aeg võib olla suur. Kuid reisi tellimisel on võimalik lisatasu eest broneerida ka individuaal (era) transfeer. Hotellist lennujaama transfeeri ajad palume täpsustada üks päev enne väljumist.

INFO HOTELLIDEST

Üldinfo

Hotelli valiku tegemisel palume arvestada sellega, et maailma, sh ka Euroopa Liidus puudub juhine hotellide klassifikatsiooni süsteem. Hotelli kategooria määramisel võetakse arvesse: tubade suurust ja sisustust, teeninduse taset ja pakutavate teenuste arv. Nõudlused võivad erineda ka riigiti. Hotelli ametlik kategooria on märgitud ametlikel dokumentidel, mis on väljastatud vastavate riigiasutuste poolt. Võib olla ka hotelle millel ei ole ametliku kategooriat. Hotellide kategooriad on märgitud TUI Baltic kodulehel ja kataloogis vastava hotelli kirjelduse juures. Hotellide kirjeldused sisaldavad põhilist informatsiooni hotellidest ja osutavate teenustest. Peale kataloogi trükkimist võib tekkida muudatuse hotellis osutavate teenuste nimekirjas (näiteks, hotelli kategooria, toitlustamise kategooria jne). Seoses sellega tasub kontrollida hotelli kirjelduse uuendusi TUI Baltics kodulehelt kuna seal on kajastatud hotellide värskemad andmed. Hotellikirjelduses olevad pildid on illustreerivad ning fotodel puudub õiguslik tähendus. Hotellidel on õigus pakutavaid teenuseid muuta, samuti võib hooaja jooksul muutuda hotelli hinnapoliitika. Hotellidel on õigus hooaja alguses ja lõpus osasid teenuseid mitte osutada. Arusaamatuste vältimiseks palume kindlasti saabumisel hotelli üle kontrollida tasuta ja tasuliste teenuste nimekiri. Oleme väljatoonud ka hotellide kodulehte. Juhime tähelepanu, et hotelli kodulehel olevad kirjeldused tehakse hotelli administratsiooni poolt ja reisikorraldaja ei vastuta informatsiooni vastavuse eest.

Toatüüp

Hotellides võivad olla järgmised toatüübid: ühe-, kahe-, kolmetoalised, või apartemendid (toad kus on olemas eraldatud elamis- ja magamistsoonid, miniköök jms). Hotell majutab külalisi oma äranägemisel broneeritud toatüüpi tubadesse. Kui broneerite toa ja teie jaoks on väga tähtis mugavus, vaade aknast ja majutuse tüüp, siis tuleb aru saada mida tähendavad lühendid ja väljendid, mida kasutatakse tubadele kategooria määramiseks.

Apartment: apartement. Toad kus on olemas eraldatud elamis- ja magamistsoonid, miniköök jms).

Standard room (ehk standard tuba): Ühetoaline tuba, enamasti on olemas esik, vannituba (kas vanniga või dušiga) rõdu või terrass. Toas on kas üks suur voodit või kaks üheinimese voodit. Sobib ühele või kahele inimesele. Juhul, kui standard tuba broneeritakse kolmele või neljale inimesele (k.a. lapsed) siis tuuakse tuppa lisavoodi. Lisavoodi võib olla lahtikäiv tugitool, välivoodi, sohva, diivan, lahtikäiv diivan jne.

Family room (ehk peretuba): Tavaliselt on suurem kui standard tuba. Sõltuvalt hotellist peretuba võib olla nii ühe- kui ka kahetoaline. Sellist tüüpi toad on rohkem nõutud lastega peredel.

Studio: avatud köögiga üks suur tuba

Superior room, Deluxe room: Standard toast avaram, kuid toa sisustus on sama.

Suite, Junior Suite, Deluxe Suite: Luksuslikumad ja avaramad kui Standard tuba. Sõltuvalt hotellist tuba koosneb elutoast ja magamistoast.

Dublex: Tuba läbi kahe korruse, Üldjuhul toas kaks magamistuba ja istumisala.

ROH (Run of House): majutus hotelli äranägemise järgi saadaval olevate tubadesse. Erineb standard toast sellega, et ROH toas majutamine võib tähendada majutust mitte ainult standard toas, kuid ka muu tüüpi tubadesse.

Economy/Promo room: Reeglina on sellised toad standard toast väiksema suurusega, võivad olla tagasihoidlikumalt varustatud. Tuba võib erineda asukohaga hotellis, toa väljanägemisega, vaatega aknast jne. Antud toa tüüp on tavaliselt hotelli kõige soodsam tuba, enne broneerimist soovitame uurida, mida tähendab antud toatüüp konkreetses hotellis.

Toad vaatega merele (sea view) saab hotelli administratsioon garanteerida vaid sellisel juhul, kui selline toatüüp on broneeritud (üldjuhul sellised toatüübid on natukene kallimad, kui, näiteks tuba aiavaadega). Merevaatega toad jagunevad järgmisteks toatüüpideks: front sea view – täismerevaade, side sea view – külgmerevaade, partial sea view – osaline merevaade, sea side view – tuba merepoolsel küljel. Lisaks sellele on olemas teised toatüübid: garden view – aiavaade (sellise vaatega tubades võib olla vaade sisehoovi, parklasse ja tee peale), mountain view – vaade mäele, pool view – basseini vaade. Lisasoovid, mille eest ei võeta lisatasu on vastavalt hotelli võimalustele, vabade tubade olemasolule, ning ei saa garanteerida nende täitmist.

Majutuse tüüp

Toitlustamistüübid

Kasulikud lingid

Enne reisi soovitame tutvuda mitmekülgse reisiinfoga Välisministeeriumi kodulehel www.vm.ee (Reisi- ja konsulaarinfo). Reisimisega seotud nakkushaiguste kohta saate täiendavat informatsiooni Terviseameti kodulehelt: www.terviseamet.ee Piiriületuse kohta saab täpsemat informatsiooni Politsei- ja Piirivalveameti kodulehelt www.politsei.ee, tel 612 3000.

Me kasutame küpsiseid. Kasutades meie veebilehte, nõustute küpsiste kasutamise eeskirjadega: Cookie policy